رواية الريان الفصل العاشر 10 بقلم شغف الاعصار


 رواية الريان الفصل العاشر 10 بقلم شغف الاعصار



عاصي :شبااااب انهارده محدش معانا والدنيا ليل واحنا ثلاث شباب مزز ومتجوزين ومرتتنا مش هنا فنعمل اي
عدي:يعني نعمل اي يعني 
ريان:الصراحه انا مع الواد عاصي خلينا ننبسط هنعمل اي بقي 
عاصي:مطبخ وبعدين نرقص وبعدين حاجات كثير ويلا نبدأ هيااا يا شباب الي المطبخ قامو ووقفوا في المطبخ 
عدي:هنعمل اي 
عاصي:نعمل مكرونه وكيكه
ريان:انا مبعرفش 
عدي:ولا انا 
عاصي:وحياتكم ولا انا 
ريان:ولااا متخلنيش اتغبي عليك امال جيبنا هنا ليه
عاصي:يعم اصبر كده هنجيب من النت يلا بس وشغلوا احد الفيديوهات واستمعوا له وكتبوا 


ريان:انا كتبت يلا روح هات المكرونه راح عدي وجبها وطماطم والثوم والزيت جبهم عدي 
عاصي :انا هسلق المكرونه وحط شويه مياه صغيرين في الحله والمكرونه والمكرونه أكثر من المياه وغطي الحله 
ريان:يلا نخلط الطماطم بدؤا بتقطيع الطماطم ووضعوها بالخلاط والمياه أكثر من الطماطم وخلطوها 
ريان:يلا نعمل الثوم وجابوا الثوم واتحرق شويه 
وبعد قعدوا مستنين المكرونه 
ريان:هي قا نحط المكرونه قد اي علي النار 
عدي:مش فاكر 
عاصي:وانا كمان 
ريان:خلاص نسبها كمان شويه وبعدها راح عاصي يشوف المكرونه لقها لزقت في الحله 
عاصي:اسكا منك ليه 
عدي:نعم 



عاصي بصوا من غير تعصيب:المكرونه لزقت في الحله 
ريان:يا غبي دا كده معناها طابت 
عاصي:بجد قصدي انا عارف اصلا بس كنت بهزر راحوا جابوا حله المكرونه وخطوات عليها الثوم والطماطم من غير ما يحطونها على النار وقالوا 
ريان:هناكل احسن مكرونه بصوا هي شكلها ميبشرش بس اهو حلو 
وبدأ في الاكل وفجأه تلاقيهم بعدين على الكنبه بيتوجعوا 
عدي:منك لله يا زفت انت وافكارك المنيله ااااه ياني
ريان:انا اي اللي خلاني اوافق على افكارك دي انا دائما بقول انك معاك شهاده معامله اطفال اااااه 
عاصي وقف على الكنبه وقال:يلااا يا شباب لسه بدري على السهره يلا احنا مش هنستسلم
ريان:خلينا ماشيين وراك انهارده بس ونشوف هنروح فين 
عدي:على المستشفي وحياتك 
عاصي:بطلوا تحفيل عليا ويلا 
وراحوا شغلوا مهرجان وبدؤا في الغناء مع المهرجان وناموا من التعب على الأرض 
استيقظوا في الصباح وذهبوا الي الفتاه وكل واحد راح لمراته 
عند عدي وفجر 
فجر:انت اي اللي عملتهده وازاي يعني احنا متجوزين فهمني
عدي ببرود قعد على الكرسي وقال:اهي واقعدي
فجر بعصبيه:هو اي اللي اهدي انت مستوعب احنا متجوزين
عدي:الصراحه عجبتني كنت عايز انقظك
فجر:ومين طلب مساعدتك


عدي:محدش واهدي بقي وخلينا ننزل نفطر 
فجر:هنطلق امتي 
عدي:ربنا يسهل ومشي 
عند عاصي دخل لقي مهره قاعده وبتعيط 
عاصي:مالك 
مهره:طلقني 
عاصي:هو اي اللي طلقني 
مهره رفعت يديها بالفنون وكان هناك صوره لعاصي بالاحضان فتاه
عاصي:اسمعيني 
مهره وبتمسح دموعها :مش عايزه اسمعك انا عايزه أطلق 
عاصي:قولت اسمعيني 
مهره:مش عايزه وطلقني لو انت راجل
عاصي:مش مطلق يا مهره واتنيلي البسي يلا علشان نفطر ومشي
مهره قعدت على السرير بتعيط



عند ريان دخل لقي فيروز قاعده بتسرح شعرها ذهب واخد منها المشط وسرح لها 
فيروز:من امتي الحنيه 
ريان :من انهارده انا بحبك يا فيروز 
فيروز:بجد 
ريان:اه 
فيروز وبتحضنه:وانا كمان بحبك من اول مره شوفتك فيها 
ريان:طب جهزي نفسك بكره هنحضر شهر عسلنا اللي محضرنهوش
فيروز لكسوف:حاضر 
ريان:اموت انا في الفراوله يلا ننزل نفطر 
على الفطار التجمع الجميع وفطروا وراح ريان الشركه وفجر وعدي مركز الشرطه وعاصي ومهره الكليه 
في الكليه دخل عاصي وجد انو مهره تجلس وشارده بحزن قلبه اتقطع عليها وجد شاب يمد لها منديل وهي اخدته
عاصي بغضب:؟..........







تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×